15 May 2014

Brick Mansions :)

semalam tarikh 14hb 5
yes, semalam aku cuti!
what did i do?
i watch movie with my frens 
bam and my ***fren
we together hangout start 12 p.m

bestla jugak sebab dapat hangout
skang aku dah jarang nak kuar kuar nie
hihi
kalau korunk sekarang rasa nak tengok wayang
jom kite layan movie ni
Brick Mansion
sebab semalam duk tengok cite nie laaa


antara pelakon pelakonyyaa :


what can i say?
aku nak bagi berbintang-bintang kat cte nie
best plus ade lawak2 sket
ganas banyak la
tapi ade dua hero dalam cite nie
watak yang berbeza
nak tahu ceritanye camne?
tengoklah sendiri
korunk mesty ketawanyee
plus korunk akan ase, 
berbaloi tengok cte ni
:)

plus plus
aku ngedate semalam
sekejap je, sebab lepas uh dia nak masuk keje daa
just miss him so much.
and i have seen his new handphone
samsung galaxy s4
ouh, just nice and ohsem hp
just dreaming if i have same handphone with him now

maybe a year later i will buy this stuff
insya allah
i will make it mine too!

just a little memories here

letak kecik kecik je ^^,
kecik-kecik cukup kowt ^^,

tadaaa

11 May 2014

accident kecil #ES3

beginilah bila malam
entry tiada jadi sepi rumah ini..
tapi... tiada apa yang nak diupdate ngan story malam nie
cuma tadi
ade accident kecil yang jadi
aku tunggang belakang moto yang di bawa adik..
kire aku kat belakang la..
then. ,masa nak alek uh, adek aku pun terus laju..
aku pun tak pasti sape yang langgar sape
sebab bila kami terus laju, ade motor yang terus ke arah kami dari arah lain.
macam 90 darjah cam tu..
tapi yang aku pasan, motor mak cik nie betul2 kat kaki aku, kire tengah2 moto aku..
bukan kami langgar depan
kami bukan sengaja pun
bila pk alek, kami tak salah, kami nak terus je tadi..
bila dah berlanggar cam tu,
aku pun teriak leee
dah takut da, bila toleh kat mak cik uh
aku nampak makcik uh terpress minyak
then, naseb tak terjatuh moto uh
ntahla, aku pun tak tahu salah siapa..
sebab aku tengah ralit tengok hp masa tue..
jadi betul2 tayar motor acik uh kat kaki kanan aku..
tapi naseb takde pape kecederaan

dah lepas aku cuak,
aku minta adek aku patah alek, minta maaf je la
aku pun nak tengok acik uh ok ke x
sebab nampak dye terpress moto tadi
so tayar dye nampak cam goyang2 laa
haha, ape aa ayat aku nim
huhu
dah minta maaf kiteorang pun blah
nampak macam kiteorang plak yang salah
hmmm
xpela. minta maaf sebab aku ase sebab aku lagi muda
tanda hormat pada yang tua..

tue je la ctenye
perihal aku keje uh
malas plak aku nak cite
kekekekeke
buat serabut kepala

dah sampai umah
hal keje ketepikan kat luar pagar rumah
say tata
sebab esok nak cedok alek masuk otak
hihi

esok full lagiii
heee
oklah tata
have a sweet dream :)
assalamualaikumm.. ;)

p/s : tetibe aku nampak hikmah, kenapa Allah hijabkan aku dengan tiada trauma akibat accident  yang penah aku kene dulu.. ye la, kene time aku ngantok.. and aku xsedar. sebab aku ase kalau aku sedar masa accc uh, mesty aku trauma gila2. sebab acc kecik mcm ni pun aku dah jerit sakan. hurmm. mungkinlah nie hikmahnya. just being positive,

tata again.

xoxo. ;)

berpagian #ES2

hari ini bangun awal
terasa malasnya mengenangkan kerna hari ni adalah ahad
pasti ramai orang yang membeli
terasa menyesal sebab ambil OT
kekekekekeke

tapi perut terasa lapar pula pagi pagi
ingin jua makan something
supaya senang bekerja senyum je pagi pagi
nak melantak tapi baru masak nasi
huhuhuuuu

semalam menunggu si dia
tapi kredit pula sudah expired
hari ni topup lagi laa
untuk saling berhubung sehingga kami expired
insya allah amin...

semoga kerja pagi ini dipermudahkan segala
tenaga dapat untuk memberi bakti pada bangsa
semoga tiada tension atau duka
senyum hingga ke malam doakanlah

oklah nak minum blinq kerna dah tinggal beberapa stok terakhir
insya allah, akan try supplement minuman lain pada masa akan datang
apakah dia?
nanti dah try saya akan bagi review produk ni..

insya allah
tata!

cerita #ES1

sedih dengan dunia sekarang
lelaki dan perempuan bertepuk tampar dah jadi perkara biasa
bersentuhan kulit dah tak rasa ape-ape
main sep sep antara lelaki dan perempuan tue fenomena
hermm

mungkin jua kerna kurangnya ilmu agama, mungkin jua kurang pendedahan.
diri ini turut rasa bertgungjawab untuk menegurnya, tapi aku tak mampu
apakan dayaku mampu menjauhi dengan hati sahaja.. T.T
sebab aku terasa jua yang diri ini hina
tidak dan masih belum layak untuk menasihati orang lain

alhamdulillah, ade jua rakan yang sekepala dengan diri ini
sudi menerima teguranku walaupun aku tidaklah perfect yang sempurna akhlaknya
hanya kerna geram dalam benak sanubari
kerna tak mampu tertahankan lagi
terhadap perbuatannya yang kurang bertanggungjawab pada tugasnya
akhirnya aku luahkan rasa yang terpendam pada sahabat ini..
dengan luahan itu, semoga dapat memperbaiki diri ini dan dirinya..
alhamdulillah, dia juga menerima kesilapannya dan berterima kasih jua pada diri ini
alhamdulillah jua, eratan ukhwah makin kukuh dan diperlebatkan rahmat dalam hubungan ini

di mana aku sekarang
ke mana aku pergi
aku dalam dunia yang di sebutkan rentetatan di atas.
maaf sahabat andai menyepi
mungkin itu langkah terbaik untuk ku gagahi
untuk membina diri ini kembali

ku doakan selalu untuk sahabat-sahabat
walaupun kita tiada berhubung kerap
doakan aku, ku akan doakan mu jua

aku sedih jua,, sedih yang teramatnya
kerna aku jua alpa
Allah, ingatkan aku tentang azab neraka
dan manisnya syurga
jadikan aku muslimah indah
dengan akhlak yang solehah dan menjadi penyejuk mata buat orang lain
jadikan aku
benih yang dibalingkan ke mana
mampu memberi makan saat ia berbuah
mampu memberi teduh saat kepanasan
mampu memberi kemanisan walaupun sudah kering dan tua
hanya padaMU Allah, tempat aku berserah
berikan kekuatan pada hambaMu ini..
insya allah..

#nukilan #ES

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...