Pages




2 Oct 2015

Bahagia Itu Ada


Bahagia Itu Ada | Adakala rasa macam tersungkur jatuh kerana dosa silam. Bertemankan buku #HESHIN dan buku #INFIRUU keluaran penulis Aiman Banna menemani hari-hari yang mendatang membuka rasa cinta kepada Pencipta. Sebak membaca bait-bait penulisan di dalamnya yang menyentuh jiwa ini. Rasa seperti sudah lama meninggalkan cinta DIA yang selalu terbuka buat hambaNYA. Hanya diri ini yang hina dan buta kerana tidak nampak semua itu. Penulisan beliau memang membuka minda membuka mata membuka hati nurani. Tersungkur jatuh dilubuk hitam bukan noktah yang tidak boleh dipadam. There's a way to make we be good. To be muslimah, to be solehah. Hanya dengan berusaha dan berusaha. Never lost to keep trying and trying. 

Bahagia itu ada, dengan jalan yang benar. Bahagia itu ada dengan cara yang halal. Bahagia itu ada dengan meletakkan pengharapan pada Sang Pencipta yang sentiasa membuka ruang kepada hambaNya. Just Jangan Putus Asa Mencari dan Mencari. Cari Apa tu? Cari Cinta Sang PENCIPTA.


Tersenyum kerana bahagia itu ada
Senyumlah. Allah membawa ke jalan BAHAGIA. Senyumlah. Allah tak menjadikan sesuatu dengan sia-sia. :)

6 comments:

  1. Buku buku genre macam tu kita pun suka baca sekarang

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum.. singgah melawat blog awak yang cantik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.. terima kasih kerana melawat !^_^

      Delete

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)



SweetMuslimah.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...