25 Jan 2015

Berita Buat Guru & Bakal Guru : Isu Rotan


Apakah pandangan anda??

isu guru rotan murid

isu rotan kanak-kanak tidak boleh

didik anak dulu dan sekarang

hmmmmmm.... adios!

10 comments:

  1. saya tak setuju pasal benda ni. lagi pun rasulullah sarankan kita didik menggunakan rotan. lagipun rotan bukan untuk mendera tapi mendidik. nampaknya lepas ni ramai lah anak murid yang naik tocang. eheh.
    psttt. jom join segmen saya :D

    ReplyDelete
  2. mungkin sebab salah guru tu sendiri yg rotan anak murid sehingga berbekas. sepatutnya rotan itu dijadikan untuk mendidik, bukan mendera. hmmm. takpelah. lepas ni guru kena banyak bersabar kalau x dapat rotan anak murid :)

    ReplyDelete
  3. merotan harus kena dengan situasi dan perlu ada batasan la kan..bukan merotan sampai tahap mendera pula..

    ReplyDelete
  4. merotan memang perlu bergantung kepada situasi. tapi jangan sampai mendera dan berbekas sampai budak2 pun takut nak gi sekolah. . :D

    ReplyDelete
  5. tidak setuju dengan menjadikan rotan sebagai kesalahan jenayah. Ini memberi ruang supaya anak-anak tidak lagi rasa takut dan tidak mampu untuk berdisiplin.

    semakin hari pemikiran manusia semakin ke jahiliyah

    ReplyDelete
  6. Swnyum jer.. Nak jadi ape la bdak2 ni nnt..

    ReplyDelete
  7. Entah apa2 je undang2 baru sekarang.
    Tu lah yang jadi bila tak ikut hukum Allah.

    ReplyDelete
  8. Walaupun kena rotan sekarang ni tapi masih x jadi orang. Banyak pulak lahir penjenayah di luar sana.
    Kerajaan oh kerajaan, boleh tak tengok n selesaikan isu yang besar2 dulu sebelum nak adakan undang-undang baru yang x masuk akal.

    ReplyDelete
  9. kalau tak bleh rotan langsung, nnti jadi macam anakku sazali la..

    ReplyDelete
  10. tak setuju lgsung kes cmni ni..
    mmg kalau bkn ibu bapa yang didik anak sape lagi?
    kalau cmni mmg ramai lah mak bapak dah jadi banduan kan

    ReplyDelete

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...