Pages




21 Dec 2012

rindu pada kengkawan

tetibe macam2 memori mula masuk dalam ingatan nie semulaa..aku rindu kawan2 rapat aku mase sekolah2 dulu,, matrikulasi.. ngan rindu pada budak2 kelas kat uia dulu.. aku siyes rindu pada korunkkk.. :((

tyme sekolah rendah.. yang aku masih kontek lagi,, wani,, farahin,, sakinah..kami rapat sangat.. kalau tyme cuti sekolah kiteorang mesti ade plan nak pegi mana2.. kuar jenjalan ke.. kuar lepak umah dorunk ke.. sehinggalah sekarang,, masing2 dengan bidang masing-masing.. meneruskan fokus pada pembelajaran masing-masing.. kinah dah kahwin.. aku minta maaf sangat2 tak dapat hadir.. tyme tue aku ade program kat maktab,, sekarang kinah dah berada kat Perak.. tinggal ngan suami dia.. dia kahwin tahun lepas..

pernah jugak budak2 kelas kteorang nie kelas 6 Arif try buat reunion.. tapi nampaknye tak semua yang dapat hadir.. tapi aku tabic kat seorang budak laki nie,, dia dah pindah Kedah.. sanggup datang ke melaka untuk join reunion tuee.. hihi.. kalau ada reunion lagii, datang lagi ehh.. hihi *ntah bila lagi akan ada*

Farahin plak,, dia antara yang paling sopan lah antara kteorang nie.. dia baik sangat2.. dia pun dah kahwin.. sekarang nie tinggal kat k.l,, dah anak sorang dah.. :DD aritu aku ade wasup ngan dia.. anak dia sangatlah comell.. upe macam anak mat salleh.. aku tak leyh nak upload kat sini,, private katanya.. :D hehe. aku kalau ade mase nak je lawat member2 aku yang dah kahwin nie.. seronokkan dengar bila kawan2 dah bina rumahtangga masing2.. :DD *tetibe tak sabar*

sekarang tinggal aku ngan wanie.. hihihi,, wanie dapat satu matrik ngan aku,, matrikulasi Gopeng,, Perak.. aku plak dapat dua minggu je kat Matrik nie.. haa,, aku stil contact ngan wanie.. kalau de pape aku salu cte2 ngan dia.. tapi, jarang2 jugak sebab dia pun ade komitmen dia pada subjek belajar dia,,famili dia,, adek2 dia.. :DD


nie gambar kali terakhir keluar bersama :(
masa kat matrik, aku ada 3 orang rumate yang happy go lucky gila2. member2 kat luar, member kat kelas, member jiran bilik kteorang salu engat kteorang nie lama dah ke kwan? padahal, baru seminggu dua jer kenal.. AKU RINDU KORUNKKK!! aku ada nombor korunk, tapi aku penah text.. tapi tak de orang reply.. aku sangat rindu korunk.. kalaulah dapat jupe korunk agy.. mesty best! :DD aku akan try cari korunk kat mana2.. fb ke. tunggu aku okeyh?? hehe :DD

lastly,, nak ceghita tentang member2 aku kat uia.. raja nuramira, saida, raihan, a;fiyah, azizul azri, asnawai, talhah, faturrahman,, raihan, hidayah, syazreeen,, syahmeyah,, hana arif,, khatijah, aten yana,, erkkk.. ramailaahh lagii.. aku dapat stay kay UIA nie selama 2 bulan jea.. kos yang aku amek Biological science,, sebelum masuk kat UIA nie, kite budak2 baru UIA kene hadaoi test, test bahasa Arab dan Bahasa Inggeris,, test nie akan menentukan kite nie dapat kelas ngan sapa2 nanti.. dia setup kelas menggunakan level ni ngan bahasa Arab kite.. :DD and kos yang kite amek tue lahh.. aku kalau dalam kelas bi tyme kat UIA antara yang suke gak wat bising,,hehe,, sebab dapat geng bising,, bisinglah jadinya.. *hehe,jgn marah ea raja* aku rapat ngan raja,, raja nuramirah.. budak ganu.. bestlah kawan ngan dia.. dengan dia aku kongsi segala suka dan duka.. kalau dalam kelas an,, boring2 ann, kadang2 tak duduk sama pun,,  sebab dia dari marhalah lain, aku marhalah lain.. *kolej kediaman* kalau boring dalam kelas, mulelah jadi nakal. *tau tak kiteorang wat pe* hehe, aku atau dia akan mula pass kertas kecik macam notelahh.. sebab ngantuk dan boring punye pasal.. pastu mulelah ngarut2.. hehe.. 

raja nie sangatlah kelakar orangnye.. orang akan mudah tertarik dengan telatah dia.. dan orang femes gaklah dalam kelas.. hihi, aku tumpang2 jerk.. hihihi.. sebab tue ar, aku rindu kat dorunkk,, ngan dorunk salu pk happy jerr,,, susah senang aku ngan raja lah.. yang lain,, rapat gitu2 jer.. tapi setiap budak dalam kelas aku ade personaliti masing2.. tue yang best uh,, dan kebanyakkannye boleh wat orang lain gelakk.. kih4.. alhamdulillah, aku masih kontek ngan dorunk,,, dan aku harap aku takkan kehilangan kawan2 lagi.. 

lagi satu aku rindukan kawan2 aku masih kecil dulu.. masa aku kat Perak, Sekolah kebangsaan Kemunting, Taiping Perak.. antaranya Hairun Nazirah, Naim, Siti Hajar, Izzah, Adlee, lokman, Syarifudin, Ain, Julia,Megat dan lain lain. kalau sesiapa yang kenal member2 aku nie,, boleh bagitaw kat aku tak? kawan2 masa kecil nie, aku ada dapat kontek sorang,, Hairun NAzirah.. sekali lepas dapat kontek tue, hari selepasnya dapat berita dia accident, jadi nombor dia hilang,, dia guna nombor kakak dia.. ntah macammana ntah, nombor dia hilang.. 

macam mana aku dapat kontek semula? nie antara usaha aku,, aku cuba ingat semula alamat rumah dia.. cuba try ingat satu2.. lorong bape,, no rumah bape.. aku tulis surat kat HAIRUN nie.. dan ternyata, dia dapat surat aku.. dia balas surat aku.. dan sekarang, aku lost kontek semula,,, :( 

member2 tyme kecik2 nie, sekolah kat sSekolah Kebangsaan Kamunting, Taiping, Perak, aku dulu tinggak kat Taman Mewah, salu nek pak ya (van) ke sekolah. Sekolah dua sesi, pagi ngan petang,,  antara nama cikgu sekolah rendah yang masih aku ingat, cikgu Rosalina, guru kelas aku.. 

oklah,, aku rindu sangat kat korunk.. doakan aku dapat jumpe member2 yang aku dah lost kontek uh. :DD

insya allah, AMIN :DD


No comments:

Post a Comment

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)



SweetMuslimah.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...