2 Dec 2013

42.6kg

kenapa tajuk aku?

ntahla, nak membebel pasal diri sendiri kowt. hihi.

dulu aku nak kata aku gemok, xla jugak.

aku dulu 50kg la yang paling berat dulu-dulu.

masa aku form 4 ngan form 5.

munngkin sebab duk asrama, jadi makanan nie adaaaaa jee.

duk asrama kan makan cukup, 5 kali sehari tu..pergh!

tue yang berisi, pakai baju kurung pun sendat. 

walaupun sebenarnye baju kurung tue saiz m ke l. tak ingat.

tapi mmg bju tue agak besarla.

after a few years,cam aritu, pergi kenduri kawen member sekolah men,

jadi jumpala budak2 sek men. dan ramai yang tertanye-tye

kenapa aku kurus?

nisa, nape ko dah lain?

ko dah kurus sgt skang, kenapa? ko ade sakit ke?

nisa, ko kene makan banyak2 sikit, biar badan berisi sket..

dan macam-mcam lagila..

even sampai mak lang aku pun ade kata,

apesal awak kurus sangat ni?
 
reasonnya? aku pun xtaw la

byk perkara kowt yang terjadi..

kesibukan stdi, masalah famili, stress,

dan mungkin jadi kurus ni, sebab aku 

stress kot. tu je perkataannya.

stres and byk pikir tentang masalah. mungkin sebab tue aku kurus.

yelaaa, guys, sepatotnyaa.. dan sebenarnya....

 masaalah tue tak perlu berfikir sgt2,

cukuplah kita cari jalan penyelesaian, usaha selesaikan, dan bertawakal dan berdoa

tapi mungkin aku terlalu fikirkan, sampai aku jadi jadi cam sekarang..

know what? 42.6kg..

penyelesaian uh aku dpt..
 
masa baca satu artikel.. tentang masalah. 

dan aku dapat juga dripada cik demok. 

dia yang salu tenangkan aku dikala aku kebntuan..

dan banyak juga perkara tentang kehidupan yg aku belajar dengan dia..

tentang ayah, emak, adik beradik, kasih sayang..

dan dialah yang byk bantu aku kalau aku salu teringatkan ayah aku..

masa penceraian..

dan lain lain..

aku, ade yg kata angka 22 tue, tak sesuai ngan aku,

kan aku keje kat econsave tue kan..

ade waktu aku kene jaga customer service,

ade sorang mak cik ni kata kat aku,

"dah tak ada orang besar lagi nak kerja sini?"

haha, nampakla aku nie kecik2 je orangnye... hahai

dan ramai bebudak kat situ angap aku nie belasan agy..

haha boleh tak aku nak perasan muda??

huhu. ramai ingat aku nie budak belasan tahun.

mungkin jugak sebab aku nie bersifat keloadingan yang sangat tinggi

ye la, buat keje lembap sikit..

mana taknye, bgtaw tak details, so aku blur la..

ingat aku pandai ketchup macam korang2 yang dah lama?

korang dah lama, toksah berlagak sangat,

semua kemahiran tue datang Allah yang bagi.

kadang-kadang aku lost bila korang duk sindir2

ya Allah, sabarkan hati ini..

tabahkan ahti, kuatkan diri,,

aku kan kuat, ye dak?

*walaupun menanges dah berbaldi-baldi, air mata deras dah berduyun-dyun kuar*

haha. tak apa, aku pernah baca, nangis itu fitrah, 

nangis melegakan, menguatkan, menabahkan.

insya allah, semoga aku nangis tue mendapat redha Allah,

aku nk try sebaik mungkin.

CHAYOKKKKK DEAR NISA! :)

k lah, aku dah melalut tentang kenapa aku kurus,,

dan aku harap aku dapatlah nak gemukkan diri masa cuti nie.

TARGET 5 KG..

harap hajat aku termakbul,

insya allah.




1 comment:

  1. ahahaha..at least ko 42.. aku 4o pun x sampai kot :P

    ReplyDelete

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...