Pages




5 Feb 2013

Lontar peluru, mampukah aku? :P

Alhamdulillah, selesai sudah kelas GERKO hari ni.. dan dan dan.. kelas menanti pada petang nanti.. wahhh!! seronok kan?? hihihihi.. kelas 2.30 petang nie.. sambung kelas PAI petang nie.. kelas Ustaz Fauzan, *bebudak kelas kene microteaching nanti*

haha, MAMPUKAH AKU??

hahaha, bagi aku kalau teknik betul,, ade energy bolehlah kowt..

dan mood saya pun berubahlah sedikit demi sedikit... waaa.. HAPPY taw.. haha lalalalala~

seperti biase kelas GERKO nie kenelah lari beberapa round dulu kat padang atas nie.. dalam 2 pusingan atau lebih hihihihi.. korunk boleh agaklah berapa psuingan yang akan saya buat,, cuba teka berapa yang saya buat?? hahaha, hey, saya buat dua okeyhh!! haaa~

lepas berlari uh,, streaching sendiri2 je lah..

den.,, tibalah masa untuk belajar LONTAR PELURU nie..

yang saya ingatlah, gaya nak lontar peluru tu ade 3, statik, menggelongsor dengan teknik o'brien..

statik nie, berdiri kat kawasan depan tue dan terus lontar, menggelongsor adalah menggunakan sedikit jarak sebelum mellontar ke hadapan,, kire nak lontar kene melangkah beberapa step ke depan dan lontar, teknik O'brien nie plak,, gaya berpusing uh.. haha, tak pandai nak explain guna penjelasan kat sini..

boleh tengok2 nota kat sini :) BlogbudakPJ korunk pun boleh baca sekali.. hehe

peluru nie, besi bolat yang besar tue, ade dua jenis.. satu untuk lelaki, dan satu untuk perempuan.. perempuannye lebih ringan sedikit daripada lelaki punya bola peluru tue..

tadi kiteorang guna bola ni sebagai ganti kepada peluru tue.. untuk berlatih membuat lontaran.. :) cara pegang pun ada taw, ada dua gaya pegang peluru tue, pertama menggunakan tiga jari dan ibu jari manakala jari kelingking dibengkokkan dihujung,, yang nie lebih selesa untuk digunakan,, gaya nie dapat menampung berat peluru lahh.. gaya yang kedua menggunakan semua jari.. yang nie cam tak cantik sangatlah untuk digunakan, tapi ada je yang gunakannya..

nie lah medan lontar peluru :)

 oryte, kalau saya, saya guna cara menggelongsor.. hihi, ikut keselesaan kite.. :)
oklah, nak cerita banyak pun.. takowt tersalah fakta.. tapi, bestlah dapat belajar olahraga nie.. haa.. manalah taw, kite dapat taw kite boleh main ke kan.. *haha,merepek*

kat sini ade contoh RPH : Lontar Peluru okeyh. :)

oryte.. k lah, nak prepare untuk kelas petang plak.

*baru dapat berita kene conduct Marhaban untuk esok malam, dengan myexrumate. oryte. tapi taktaw lagi kene ke tak. nanti kene tye semula.

huhuhu~ oklah, mau tdo jap! BAI! *eh, migrain?* Migrain dah cabut lari..hahaha.. lalalala.. tata.

1 comment:

  1. Wah... hebat la ye.. kak aula masa sekolah yarabi tak berapa rajin nak bersukan.. tak tau teknik kali ye.. teruskan usaha chaiyork!!

    ReplyDelete

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)



SweetMuslimah.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...