Pages




8 Feb 2013

Mula Bercuti Setelah Hiruk Pikuk Dunia

hai semua,, tengah buat apa tue?? heee hee hee.. happynya saya.. nak taw sebab apa? heee.. saya dah ada di rumah dah!!! yehaaa! Alhamdulillah.. :)

bagi warga pendidik, cuti sekolah adalah cuti bagi dirinya juga.. tapi ini untuk semua warga pendidik yang masih lagi guru pelatih, rasanya bagi guru yang sudah betul menjadi guru, mungkin tanggungjawabnya lebih mungkin juga sama seperti guru pelatih ini.

hee, oklah saya nak ucap selamat bercuti buat semua warga yang bercuti semasa TBC ini, iaitu semasa Tahun Baru China ini.. planning your holidays.. make it meaningfull :)



haa, saya nak cerita perihal my diary sehari yang lepas.. iaitu pada hari khamis.. :) disebabkan elaun dah masuk, ramailah yang pakat-pakat tukar phone. dan peluang pon ada untuk tukar phone tue, guna yang rebate phone tue untuk smart phone... smart phone memang best. ada classmate yang dulu pakai expria pun dah beli smart phone SAMSUNG. lagi2 SAMSUNG GALAXY SIII plak tue. wah. blink2 mata saya tengok phone tue. hahaha. semua orang seronok untuk pakai henphone android nie. boleh wassup, boleh simsimi, boleh facebooking, boleh instagram. semuanya tanpa batasan sekarang. haaa, tapi hati-hati jangan sampai tak tidur plak kalau dah guna android nie, kawallah diri sebaiknya.. hihi.

dan, cikdemok ajak pergi teman dia untuk belikan barang. sebenarnya kawan dia, si U nak beli barang untuk  kawan dia. tapi dia tak tahu nak pilih sangat barang tue, sebabnya barangnya untuk perempuan, jadi cikdemok ajak saya untuk teman dan pilihkan.. hihihi, bagus jugak idea si demok nie :) jadi kami pun pergi kat Jusco.

okeyh, tutup cerita pasal kawan dia tue. hehehe. dan kami pun jenjalan, saya usha2 printer. paling koman pun RM2++. printer saya yang pertama dulu guna catrigde, jadinya memang saya tak topup sangat sebab ink cepat habis. jadinya, memang printer nie sangat sangat diperlukan. lagi-lagi masa untuk buat BBM nanti semasa praktikum. hihi, jadi saya mewajibkan diri untuk beli printer sem ni. insya allah, masih tengah seurvey2 lagi. hihi.

selepas shopping dan shopping, kami pergi makan. kami pergi berempat ye. Si demok, si comel(saya:P), si Z dan si U. hihihihi. borak-borak dan sesi kaunseling, hihi.. dan makan. kami makan dekat foodcourt je. hihi. saya order nasi putih dengan paprik dan si demok order Nasi Pataya. si Z makan sizzling ape ntah. huhu dan si U makan nasi bergoreng juga,. tak berapa ingat. hihi.

sebelum kami pergi makan, kiteorang ade singgah kedai yang si kawan demok nak pergi ni,, hihihihi. si U belikan untuk kawannya dan si demok belikan untuk saya :) mulanya saya agak malu juga apabila ditanya "awak nak tak....." hihihi.. *malumalukucing* dan selepas buat pilihan, heee, tara!! gambar kemudian saya tunjuk. heeee <3 <3 <3

saya suka sangat moment malam tue.. terima kasih pada awak sebab minta saya temankan awak untuk pilih untuk rakan awak tue :) *rakan dia putus tapi nak pujuk balik exgf dia tu dengan beli cincin*

bila malam menjelma, kami pun pulang.. memandangkan saya ada meeting malam tu di bilik JPP. kami gunakan je bilik JPP,, saya bukannya hebat untuk jadi JPP.. :) selepas meeting, saya meluangkan masa bersama cik pwincess, cik kecik, dan cik y.. kak roha pun ada.. kami tolong2 dia buat BBM untuk diobserve minggu depan, minggu depan dia kene balik awal,, kan praktikum,, jadi kene pergi sekolah.. ! :) huhu.. kami cuti seminggu sampai hari ahad ni.. sebab belum praktikum lagi..

lepaking, ketawa dan tolong buatkan BBM tue.. bergelak ketawa,, hilang seketika duka nestapa..

yaaa.. duka nestapa tue saya yang mulakan.. jadi itulah balasannya.. saya tahu saya salah,, saya sudah pun minta maaf, dan saya takkan lupa saat saya dipujuk awak malam tu.. dan saya terharu saat itu, bile cikdemok mesej kata " awak, teruk mana pun awak, saya tetap nak awak.. saya tetap kasih di hati awak.." saya rasa saya sangat teruk wak ketika itu.. T.T

alhamdulillah, kisah semalam jadi pedoman.. saya takkan lagi undur ke belakang lagi.. saya takkan.. saya janji dengan diri saya.. insya allah..

dan hari nie, dah selesaikan semua tugasan untuk hari nie, tepat pukul 1230 tengahari saya dan cikdemok bertolak untuk pulang, ambil si kembar di SMAP Labu dan balik..

awak, terima kasih sebab bersabar dengan ragam saya... saya sayangkan awak sangat2..!! terima kasih sayangku <3 <3 <3

***************
selamat bercuti guys!! :)

No comments:

Post a Comment

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)



SweetMuslimah.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...