25 Nov 2012

bila hati tak tenang..

hi and assalamulaikum~

bila hati tak tenang..

kita akan lakukan benda yang pelik2..

haha, bukan pelik sangat ke ape..

dalam kita sedar tak sedar..

bila kita tak tenang..

kita tak sedar,

sebenarnya dalaman kita yang perlu diubati..

**********************


yeayhh..

know what im doing when it occurs in myself?

huh. semalam

lewat malam gak la aku tidur..

erk. aku buat beger sendiri dalam pukul 2 pagi..

bayangkan adek-bradek aku sume dah tidor..

keh3. sunyi gelita rumah aku, tetibe aku pung pang kat dapur..

memang jiwa tengah dilanda ombak.. ombak rindu kowt *pergh ayat*

keh3.. hiraukan k.. ~

beger wat sendiri, fhm kan? alaaa.. masak daging ramli beger tue..

salut daging uh dengan telur+bawang..

makan dengan roti gardenia..

kalau ase nak mantap2 agy letak mayonis..

tapi aku letak sos jer..

lepas tue ngapp~

huks, boleh plak aku ajak si lin ngn bro echa nie join sekaki (chat ngan dorunk kat fb tyme tu)

huhu.. *bro engat aku buang tabiat, lin pun macam pelik* hihihi~

lepas tue.. aku buat air milooo~

dah kenyang, terus aku bum3..

nie pelik dari kebiasaan aku..

keh3.. tue la jadinya bila hati aku tak tenang..

pssttt.. 

selalu muhasabah diri
mungkin aku jarang buat.. T.T
iman bercuti
iman kita memang ada pasang surut.. tapi kalau kita biarkan terus surut jeee??eemmmm~
hati yang suci menjadi gelap
sebab tue kita kene berhati-hati.. biarpun yang kita buat hanya dosa kecil,, kalau berterusan buat dosa kecil apa akan jadi?? bila salu lakukan dosa-dosa kecil yang sama ia akan menjadi dosa besar..
ubat hati baca al-quran
pernah dengar,, Indahnya hidup bersyariat? ataupun mungkin pernah dengar,, tiada yang tenang melainkan hanya Islam di jiwa.. ? T.T

jawapan jiwa gelisah
ini jawapan ustaz azhar idrus.. banyak lagi amalan yang mampu kita buat untuk tenangkan hatii.. zikir  adalah paling senang antara amalan-amalan lain pun sukar kita lakukann.. acane tue? 

aku perlu koreksi diri semula.. jum sahabat!! :)

No comments:

Post a Comment

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...