Pages




15 Feb 2016

Review Produk : Sabun Bidara Plus Menjadikan Diri Sihat dan Menawan.

Review Produk : Sabun Bidara Plus Menjadikan Diri Sihat dan Menawan. |Produk ini adalah sebuah produk kecantikan dan kesihatan. Ianya boleh digunakan untuk luaran dan dalaman. Haaa. 2 dalam 1 taw... ia adalah sejenis sabun tapi pelbagai manfaat. Haaa. Special kan? Nak tahu lebih lanjut, jom kita ketahui apa Sabun Bidara Plus ini. 

Sebenarnya Sabun Bidara Plus ini sabun apa?


Sabun Bidara Plus Hebat
Sabun Bidara Plus ialah sabun herba yang dibuat untuk tujuan kecantikan dan kesihatan tubuh badan. See... what i mean, sabun yang mempunyai manfaat kepada diri kita lebih-lebih lagi kepada kecantikan malah juga kepada kesihatan diri kita.

Sabun ini diperbuat daripada apa?
Ia diperbuat daripada bahan semula jadi seperti minyak zaitun, minyak kelapa, minyak habbatus sauda, daun bidara, mentega shea, mentega koko, madu, dan vitamin A, C & E. Ia tidak mempunyai sebarang pewarna dan pewangi tambahan.

Boleh dikatakan sabun ini menggunakan bahan-bahan yang pure  semula jadi. Haaa. Kita boleh lihat ada juga kandungan daripada makanan sunnah seperti habbatus sauda yang digunakan dalam kandungan sabun ini. 

Sabun Bidara Plus memberi manfaat kepada muka dan termasuk juga badan kita..  

Ia akan melembap dan melicinkan kulit, merawat kulit yang berminyak dan akan menghilangkan kesan parut. Haaa, bagi yang nak hilangkan parut dan nak licinkan kulit boleh cuba sabun ni. Memang thumbs up! 


Kelebihan Sabun Bidara Plus 


Antara kelebihan yang patut kita tahu tentang Sabun Bidara Plus ini ialah: 


Tiada SLS/ALS/SLES 

Sabun Bidara Plus ini tiada SLS / ALS/ SLES yakni ejen pencuci sepertimana digunakan dalam sabun mandi dan shampoo malah merupakan bahan utama di dalam sabun pencuci pinggan mangkuk, pencuci tandas, pencuci baju dan segala macam pencuci lain.

Menggunakan gabungan khasiat dari minyak-minyak semulajadi. 


Produk ini menggunakan minyak zaitun, minyak bidara, miyak habbatus sauda, minyak kelapa, mentega koko dan mentega shea yang kita sedia maklum akan manfaat kepada tubuh badan dan kulit muka. 


Selain itu, sabun ni juga merawat penyakit berkaitan kulit. Penyakit kulit yang Wardah tahu, ekzema, jerawat macam tu. Jadi penyakit kulit yang mana yang Sabun Bidara Plus ini boleh rawat. Antaranya ialah, ia akan mengurangkan jerawat, menghilangkan kegatalan atau ruam, merawat psoriasis dan merawat ekzema. 

Sabun ini juga boleh digunakan di tubuh badan juga. Ia bukan sekadar nak memploleskan kulit muka kita,, ia juga beri manfaat yang besar kepada anggota badan. Ia dapat menyegarkan tubuh badan dan juga dapat hilangkan bau badan. 


Sabun ini memang luar biasa kerana dapat digunakan kepada seluruh anggota badan.




Selain itu, ia juga dapat mengurangkan kesan gangguan jin, sihirrr, saka dan lain - lain..haaa. Contoh macam kita ada ditindih oleh sesuatu ke masa tidur, kita boleh ikhtiar gunakan Sabun Bidara Plus ini. Why not kita cuba, untuk kurangkan gangguan-gangguan dari makhluk-makhluk ini. 

Kesan penggunaan: 


Kesan penggunaan kulit akan menjadi lembut dan licin. Bagi sesiapa yang ada parut, ia akan semakin pudar dan lama-kelamaan akan hilang. Bagi yang mempunyai jerawat pula ia akan memberi kesan jerawat cepat masak, kering dan tercabut. Jerawat baru pula sukar untuk tumbuh lagi selepas itu. Kesan bagi sesiapa yang terasa diganggu makhluk halus, badan akan terasa makin segar, tidak cepat penat, emosi semakin stabil dan muka akan semakin cerah.


Ini dapat dilihat melalui komen-komen positif daripada pengguna-pengguna yang telah menggunakan Sabun Bidara Plus ini. Ada juga yang mengatakan tidak perlu pakai deodorant setelah menggunakan Sabun Bidara Plus ini. 


TESTIMONIAL SABUN BIDARA PLUS.


testimonial sabun bidara plus

Testimonial sabun Bidara plus

Testimoni sabun bidara plus

Komen tentang sabun Bidara plus


Komen positif sabun bidara plus

CARA MENGGUNAKAN SABUN BIDARA PLUS

Gunakan seperti sabun biasa sekurang-kurangnya dua kali sehari. Gunakan untuk masa yang berpanjangan untuk kesan yang lebih baik. Kiranya kesan jangka panjang tu adalah lebih baik. Kesan yang cepat kadang-kadang tak tahan lama, berbanding kesan yang lambat tapi bertahan atau berkualiti. 


Sebelum gunakan untuk tubuh badan tu niat dan berdoa dulu dalam hati sebelum mandi supaya Allah menyembuhkan penyakit yang menganggu diri kita ini..


Tiada pantang namun banyakkan berdoa agar segala gangguan yang menimpa diri kita, penyakit -penyakit yang ada dalam diri kita akan berkurangan. INSYA ALLAH. 

Andai ada yang merasa pelik ketika mandi seperti ingin muntah, terkencing, terkejut, meremang bulu roma dll, itu tanda kemungkinan besar ada gangguan, jadi disarankan untuk segera mencari perawat Islam yang berdekatan atau hubungi 0192635500.


Jika ingin buat rawatan sendiri bolehlah dengan meminum air kosong yang telah dibacakan ayat-ayat Al-Quran.


Terdapat juga kisah bagaimana dan kenapa daun bidara ini diplilih..sebenarnya daun bidara ini digunakan sejak zaman Nabi dulu.. haa. Info lanjut boleh rujuk Link Ini

Tertarik dengan Sabun Bidara Plus ini? Rasa nak mencuba produk yang mengandungi bahan sunnah ini? DAPATKAN DENGAN MENGHUBUNGI TELEFON / WHATSAPP NO DIBAWAH. 

Telefon / whatsapp:  019-3635500

Facebook : Sabun Bidara Plus
Website: www.sabunbidaraplus.com
Instagram:  IG Sabun Bidara Plus

HAAA, terlupa nak beritahu, harga Sabun Bidara Plus ini juga sangat berbaloi. Murah tapi banyak manfaat. 

Harga Sabun Bidara Plus : RM35 (SM) & RM40 (SS) 

Dapatkan segera ! (^O^)(^O^)(^O^)

4 comments:

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)



SweetMuslimah.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...