Pages




2 Aug 2015

Mineral Coffee Jadi Santapan Setiap Hari


Mineral Coffee Jadi Santapan Setiap Hari  | Pernah dengar tak pasal Mineral Coffee ni? Sekarang Wardah amalkan minum Mineral Coffee pada setiap pagi. Kalau tidak menyempat minum pagi, boleh bawa minum ke tengahari atau minum petang. Wardah memang minum ikut suka Wardah je. 

Apa itu Kopi Garam Buluh atau pun juga dikenali sebagai Mineral Coffee 

Aroma istimewa Hai-O Mineral Coffee berasal daripada bijian Kopi Robusta dan Garam Buluh Organik semulajadi dari Korea yang meningkatkan nilai nutrisi kopi ini. Selain aroma kopinya yang wangi, ia juga kaya dengan bahan mineral seperti Magnesium yang dapat menggalakkan penyerapan Kalsium.


Apa keistimewaan Mineral Kopi sehingga stok kopi selalu 'SOLD OUT' 

ANTIPENUAAN - agen antioksida yang baik.

MENGAWAL PH BADAN, boleh menuetralkan toksin berasid dengan cepat seperti asid urik,gula dalam darah,kolestrol dan lain-lain.

MENCEGAH dan MERAWAT penyakit kronik seperti penyakit jantung, darah tinggi, buah pinggan, kencing manis, migraine, kanser dan lain-lain masalah kesihatan.

MEMBAIKI MASALAH SISTEM PENGHADAMAN seperti gastrik, ulser perut, masalah usus,buasir sembelit, juga sebagai diet yang ekonomi.

Mempunyai kesan DETOKSIFIKASI.

Melegakan masalah ALAHAN, pigmentasi dan lain-lain masalah kulit. 

Memberi TENAGA dan juga kualiti KESIHATAN YANG BAIK kepada badan.


Sedikit perkongsian maklumat tentang Magnesium...

"kandungan Magnesium yg rendah dalam darah menjadi petanda seseorang mudah mendapat darah tinggi dan masalah jantung“…dan bagi “pesakit kencing manis pula…mereka memerlukan lebih banyak Magnesium kerana Magnesium bekerja bersama sama dengan insulin. Magnesium diperlukan bagi membolehkan Glukosa masuk dalam sel untuk diuraikan kpd tenaga. Bagi pengidap kencing manis, tubuh badan mereka tidak mampu mengangkut Glukosa ke dalam sel tubuh. Akibatnya Glukosa tertinggal dalam darah. Glukosa yg tertinggal dlm darah ni menjadikan tubuh lesu kerana gula tidak dapat ditukar kpd tenaga..maka kehadiran Magnesium amatlah penting"


~ Sedikit Perkongsian ~

Pensyarah Program Dietetik, Pusat Pengajian Sains Kesihatan, Universiti Sains Malaysia [USM], Prof. Madya Shariza Abd. Razak berkata, walaupun ada minuman itu dikatakan menganduni ginseng atau tongkat ali untuk menambahkan tenaga namun kandungannya amat sedikit.


"Ia tidak memberi sebarang kesan dalam penjagaan kesihatan sebaliknya ia mengandungi gula yang banyak iaitu lebih daripada tiga sudu teh.Namun ramai yang tidak menyedarinya kerana ditenggelamkan oleh rasa pahit kopi tersebut." 

Info Kandungan Kopi Segera 3-in-1: 

- Mengandungi lebih tiga sudu teh gula dalam setiap pek. 

- Gula yang berlebihan bertujuan mengurangkan rasa pahit dalam minuman tersebut. 

- Selain gula, krimmer yang digunakan adalah sejenis lemak tepu yang boleh membahayakan kesihatan 

- Turut mengandungi kafein yang menyebabkan rasa berdebar [palpitasi] dan menyukarkan tidur pada waktu malam.

- Setiap pek mengandungi sehingga 200 kalori.

- Jumlah kalori itu sama dengan dua keeping roti atau sepinggan nasi.

- Jika diambil tiga paket sehari, ia bersamaan 600 kalori dan turut menyumbang kepada berat badan berlebihan.

- Kandungan untuk meningkatkan tenaga seperti tongkat ali, kacip fatimah dan ginseng adalah sangat sedikit kerana bahan-bahan itu mahal dan sukar untuk diperoleh.


AWAS!!! 
Pengambilan yang berterusan kopi segera juga boleh mendatangkan kemudaratan kepada kesihatan tubuh badan.

KOPI dan GARAM adalah makanan SUNNAH !!

Jadi Mineral Coffee adalah satu-satunya minuman kopi yang pertama di Malaysia yang dicampurkan dengan garam asli - GARAM BULUH yang mana GARAM BULUH ini mempunyai MAGNESIUM yang tinggi dan baik untuk badan manusia.

Wardah creditkan kepada Mizahadi atas semua info ini :)

Testimoni Wardah sendiri apabila minum Mineral Coffee ni, Wardah cepat lawas, kurang sakit pada kepada salu migrain dan gastrik juga makin kurang. Alhamdulillah. 

Wardah angap Mineral Coffee ni sebagai ubat, walaupun pahit tak seperti kopi yang lain ia tetap jadi idaman sebab ada kesan buat diri Wardah. Wardah dapat rasa sumthing yang lain juga pada badan, cergas yang lain macam. 

Murah sangat kopi ni. Tak sampai beratus-ratus. Bawah RM50 taw. Tak percaya?? boleh hubungi Wardah 0102712883 untuk sebarang pertanyaan tentang kopi ni. ^^

Testimoni - Puan Ruslah, Kelantan



             Testimoni - Puan Rashidah, Klang



Testimoni - Puan Ejah, Kuala Lumpur


k babai! 

Mineral Coffee Jadi Santapan Setiap Hari  |

1 comment:

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)



SweetMuslimah.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...