30 Aug 2015

Tiada Jodoh


Tiada Jodoh | Sejak 11hb yang lepas.. akhirnya putus sudah hubungan aku dan dia. Mungkin tiada jodoh atau apa pun alasannya, aku perlu redha menerima. Mungkin ya, tiada jodoh. Hendak menulis di kala ini pun, aku rasa tak mampu, nak keluar rasanya air mata, menangis dengan sepuas hati. 


Sejak tarikh itu, aku kuatkah hati, aku kuatkan diri. Mujur ada rakan dan sepupu yang menemani diri hingga ke saat ini. Kalau tidak pun ada mereka, ada juga junior-junior kesayangan yang sentiasa menceriakan diri saat aku rasa keseorangan, memberi kata-kata semangat dan memuhasabahkan diri supaya kembali kepada DIA. 

Aku doakan dia dengan kebahagiaan dia. Jumpa apa yang boleh membahagiakan dia. :')

Mujur juga Ya Allah, Kau tetapkan waktu yang sesuai, di kala aku tengah kesibukan menyiapkan AR, sibuk dengan pembentangan VIVA, sibuk dengan pengurusan, sibuk dengan asignment menjadikan aku tak selalu memikirkan tentang itu ya Allah. Alhamdulillah juga, Viva dapat ku lakukan dengan sebaiknya, Alhamdulillah :)
Moga aku redha dengan ketetapan Mu ya Robb..
Moga aku gagah dan kuat !
Insya allah. 




“ Kadang, tanda cinta Allah terhadap seseorang itu Allah akan biarkan hati dia hancur berkali-kali sampai dia rasa tak ada lagi harapan di dunia ini. Dan itu akan membuat dia punya harapan hanya untuk allah saja. – Syeikh Abdul Kadir Jailani.”



p/s : Love ourself, gain mardhotillah, gain cinta Allah. Insya allah.

4 comments:

  1. Allah perancang yang terbaik.. sabar dan tabah lah menghadapi ujian ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas nasihat. insya allah dear

      Delete
  2. HE has a better plan for you dear =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya, yakin dan pasti ! :) insya allah

      Delete

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...