8 Aug 2015

Perlu Agah ke Jika Bawa Kereta?


Perlu Agah ke Jika Bawa Kereta? | Lumrah sebagai seorang pelajar sukar untuk seseorang tu nak ada kereta atau motorsikal atau paling minimum basikal. Motosikal dah selalu nampak, basikal memang ada tapi jarang sekali. 

Sebelum tu, agah kat sini membawa maksud sombong. Humm perlu ke perasaan itu. Jawab sendiri. 

Baru ada sebuah kereta agahnya macam jadi Menteri. Macam ada harta banyak sangat. 

Kalau boleh jadi humble akan buat kita jadi ohsem sangat. Lepas tu buat kita akan rasa disayangi oleh rakan-rakan. 

Wardah harap sangat apabila Wardah ada sebuah kereta masa tengah belajar ni.. harap Wardah tak agah macam tu. Bercakap dengan orang lain pun macam diva lagaknya. 

Tahu awak ada segalanya. Hormatilah rakan lain yang tak punya macam apa yang awak ada. 

Lagi satu. Tolong juga hormat seorang guru itu kerana ada berkat dalamnya. 

Memang guru tu ada buat salah. Tak perlu rasanya pertikaikan kesilapan yang dia buat. Cakap pula semua orang dengar.

Hmm. Jom kita sama-sama muhasabah diri.

Harap Wardah dapat jadi seorang yang humble bila dah ada segalanya. Mungkin lambat sampai rezeki Wardah. Wardah akui. 

Hm, bye!

5 comments:

  1. Sebagai manusia kita tak perlu nak sombong pun walau sehebat mana kita :)

    ReplyDelete
  2. Owh agah tu sombong yer, benci la orang sombong nie...

    ReplyDelete
  3. mendalam sgt luahan hati wardah ni...ke ada member terdekat yg sepeti perkara di atas..Biarlah Wardah..satu hari nanti...Allah akan tarik balik apa yg dia ada...Bumi ni berputar...sekejab kita di atas..sekejab kita di bawah

    ReplyDelete
  4. hehehehehe... dunia ni bulat.. sekejap kita di atas, sekejap kita di bawah.. tak payah nak agah sangat laa kalau ada kereta je pun... hehehehee... (pesan pada diri akak sendiri juga ni..)


    :)

    ReplyDelete
  5. xyah sombong sngt hehe.. biasa2 sudah..
    dlu akak pun antara yang cepat bawak kete ke kampus.. tp ada reason lain la..
    i hev backbone prob so xleh nk menapak jauh..

    mulut2 sumbang kata nak menunjuk tu semua ada..
    pedulila.. bukan diorang yg bayar kete.. tapi xde la smpai menunjuk..

    biasa2 sudey..

    ReplyDelete

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...