29 Oct 2015

Intership Dah Habis Hoooraayyy!!


Intership Dah Habis Hoooraayyy!! | Wardah rasa yang lain tentu-tentu dah habis. Uwahahaha. Dah siap setel laporan tiga-tiga projek yang nak disiapkan tu. Wardah buat projek mural tulisan jawi, ceramah Bicara Awal Muharam dan Pertandingan Spelling Bee. Orang lain dah habis sebab tak ada cuti jerebu kowt. Wardah minta excuse juga dengan bahagian praktikum sebab cuti jerebu ada dalam 4 hari. Jadinya mural tu siap lambat sikit. Alhamdulillah, alasan diterima, dia minta tambah hari untuk siapkan tugasan tuu. 

Kertas kerja berkumpulan :

Ceramah Bicara Awal Muharam dan Pertandingan Spelling Bee

Kertas kerja individu : 

Projek Mural 

Alhamdulillah dah selesai semuanya tinggal nak tandatangan dengan guru besar aje. Laporan tersebut. Haa, buat sesiapa nak contoh kertas kerja bolehlah emel Wardah dekat neesacutez@gmail.com. Geliii aje kan Wardah ni nak bagi je kertas kerja tuu. Sebenarnya mentor Wardah pun bagi aje contoh kertas kerja ni. Baik sangat-sangat mentor Wardah ni. Sayang gila. 

Ceramah Awal Muharam tu ada juga kene buat surat jemputan bagi penceramah, dan semua ajk PIBG. Kalau nak juga, boleh emel kat Wardah ya. Cakaplah nak contoh surat-surat tu. Tapi kalau nak buat sendiri lagi baik. Hihi. :P 

Apa yang Wardah belajar? 

Macam-macam yang Wardah belajar. Pengurusan macammana nak jemput penceramah luar, jadi pengerusi majlis, macam mana nak siapkan kertas kerja, siapkan buletin untuk sekolah, siapkan brosur untuk guru-guru, kutip sumbangan untuk penyediaan bubur asyura dan bekerjasama dengan guru-guru lain untuk sempurnakan Program Ceramah ini. Alhamdulillah. Rasanya banyak lagi yang kene dipelajari tuu. 

Untuk Spelling Bee, pengalaman jugaklah menguruskan pertandingan Spelling Bee walaupun sekadar tolong-tolong ambil gambar, tulis markah dan cari perkataan-perkataan untuk Spelling Bee tuu. Spelling Bee ni buat untuk Tahun 6 sahaja. Aktiviti selepas Tahun 6. Kan Tahun 6 dah habis peperiksaan UPSR. 

Mural yang Wardah buat tu tak guna LCD. Huhu. Wardah just guna kertas mahjung da tulisan Wardah sendiri. Waktu tu pula printer buat masaalah. Jadinya lakar sendirilah tulisan jawi dan ayat-ayat Bahasa Arab tuu. Alhamdulillah. akhirnya siap jugaaaa. 

Terdapat dua kali pemantauan dari pensyarah dari IPPM. Dia melihat perjalanan projek kita, dan yang paling penting portfolio tu mestilah siap. Jangan tak siap. Kene amaran nantii plak kalau tak siap. 

Okeylah, tu serba sedikit tentang intership yang Wardah siapkan dalam tempoh sebulan ni. 

2 comments:

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...