Pages




16 Dec 2014

Review / Testimonial Premium Beautiful Oleh Diri Sendiri

Hai, pe khabar? Ape kebenda Premium Beautiful ni? 

korset cantikkan badan

inilah Premium Beautiful. Ataupun dengan mudah Wardah panggilnya dengan nama Korset. 
First time cuba sahaja dah kuar angin-angin satu badan. sendawa. belum sampai sejam pun pakai masa tue. Masa itu adalah percubaan pemakaian PB dengan tunjuk ajar daripada CDM Bayzura. Masa pakai ni tak sampai setengah jam, Wardah sudah rasa pening-pening sikit. Tanya sis Bayzura dia kata kesan dia memang cepat.  

SEDIKIT PENGENALAN TENTANG PREMIUM BEAUTIFUL :

Premium Beautiful merupakan set pakaian dalam wanita yang terdiri daripada coli panjang (long brassiere), bengkung pinggang (waist nipper) dan seluar dalam panjang (long girdle). Set ini juga digunakan untuk membentuk kontur keseluruhan badan supaya nampak menarik, bentuk badan yang sihat dan seimbang.

Teknologi pembuatan PB adalah hasil gabungan pakar-pakar perubatan Jerman, Jepun, China dan USA. Mereka telah menghasilkan fabrik yang berteknologi tinggi dan canggih yang dipanggil Akwatek dan Akwadyne. Ianya juga telah ditenun sulam bersama-sama Far Infra Red (F.I.R).

Cawan coli dengan 3 keping jahitan stereoskopik dapat menolak ke atas, menyokong dan menetapkan kedudukan buah dada. Rawan keluli memori berfungsi untuk menetap dan menyokong buah dada
Rekaan kuasa tekanan dan regangan berganda pada bahagian depan coli dapat menyelaras perut yang buncit lalu meninggikan kedudukan kontur buah dada. 2 batang keluli berupaya untuk menyelaras dan membentuk kontur badan. 

Rekaan kuasa tekanan dan regangan berganda pada bahagian belakang coli dapat menutupi bahagian belakang badan, dapatmenyelaraskan lebihan lemak pada bahagian belakang, turut mengatasi masalah badan besar. 
Rekaan U pada bahagian belakang coli bukan sahaja dapat menguruskan badan, malahan menambah kontur bahagian belakang. 

Tujuh batang keluli memori dapat menyokong pinggang dan menegakkan tulang vertebra, turut berupaya memperbaiki postur berdiri dan duduk. 
Rekaan unik berdasarkan potongan rangka badan manusia, mempergiatkan pengagihan lemak ke bahagian dada dan punggung secara serata, turut mencapai kesan pembentukan badan yang seimbang
Tali kenyal yang diimport dari Jepun, membantu menyelaraskan kontur pinggang
Rekaan secara fleksibel, menghasilkan kesan pembentukan berdasarkan kesesuaian badan individu. 


32 keping jahitan stereoskopik, berdasarkan teori mampatan berserpihan, mengagihkan lebihan lemak ke arah bahagian badan yang bersesuaian. Rekaan dan jahitan unggul cawan pinggul dapat membetulkan pinggul yang lentur, membentuk kontur pinggul yang mempersona dan meninggikan pinggul. Mengasingkan kontur peha dan pinggul, mengagihkan lebihan lemak pada peha ke dalam cawan pinggul dan membentuk kontur pinggul yang sempurna. Dilengkapi dengan kain jenis kapas yang selesa pada bahagian dalam pinggang seluar dapat memperbaiki dan membentuk kontur pinggang yang mempersona. Mampatan yang tetap keatas abdomen dapat mengurangkan lebihan lemak lalu memperbaiki masalah perut buncit. Rekaan mampatan 2 lapisan berfungsi menyelaraskan lemak pada persekitaran peha, membentuk kontur peha yang menarik. 
Penggunaan 2 lapisan kain kapas berlubang kecil berfungsi untuk memberi keselesaan
Penggunaan renda yang fleksibel, mengelakkan perasaan tidak menyenangkan akibat pergeseran dengan benang seluar. 

Kredit dari HONEYBEE

************************************************************************
FAR INFRARED HEAT ENERGY IN PREMIUM BEAUTIFUL???


So, Far Infrared Ray banyak digunakan untuk medical and beauty purposes. Memang berbelanja banyak untuk dapatkan treatment Far Infrared sauna. Sekarang ni dont worry, tak payah pergi sauna. Dalam Premium Beautiful corset pun ada FIR.

So macam mana FIR ini disulam dalam Premium Beautiful?
- melalui bioseramik – sejenis seramik yang mengeluarkan FIR
- terdiri formula tertentu yang dalam bentuk mentah dicipta menjadi serbuk.
- serbuk bertukar ke dalam campuran cecair yang kemudian tersemperit ke dalam gentian.
- kain ditenun dan kemudian dicampur dengan mineral oksida, seperti Oksida Silika (SiO2) dan Dioxide Aluminium (Al2O3).
- campuran ini juga termasuk nano zarah fotokatalis bersaiz far infrared ray.
- zarah-zarah ini berkhidmat untuk memancarkan far infrared ray pada suhu yang sesuai dengan tubuh manusia.
- nano bersaiz infrared ray dan zarah fotokatalis yang dicampurkan bersama-sama dengan bahan-bahan mentah serat semasa proses pengeluaran.
- gentian menjadi lebih hydrophilic dan selesa pada kulit.

Main functions of Far Infrared Ray in Premium Beautiful

1) Membersihkan darah daripada toksin dan menukarkan darah berasid kepada darah beralkali lemah : 

- Pemejalan dan kekenyalan kulit
- Merawat beberapa penyakit kulit and allergies
- Pemejalan saluran nadi
- Pemulihan penyakit darah tinggi
- Memelihara daripada mendapat strok
- Memelihara daripada mendapat penyakit jantung
- Mencegah kanser
- Merawat bronchitis
- Merawat lelah / asthma
- Menghilangkan sembelit, sakit bahu, pinggang, lutut, kaki dan kesukaran untuk tidur lena
- Menghilangkan radang usus dan perut
- Merawat hepatitis

2) Merangsang sel-sel yang lemah dan tidak aktif untuk meningkatkan kadar metabolisme : 

Memulihkan :
- Sakit pundi kencing
- Radang usus dan perut
- Hepatitis
- Kencing manis
- Masalah buah pinggang
- Penyakit rahim (fibroid)
- Kesuburan wanita
- Buasir
- Mengurangkan berat badan
- Keletihan dan lesu

3) Memperbaiki dan memulihkan ketidakseimbangan sistem saraf autonomi serta menstabilkan fungsi organ-organ dalam badan.

Memulihkan :
- Kesukaran tidur lena
- Perasaan cepat marah
- Sakit kepala
- Sakit belakang
- Telinga berdengung
- Sakit saraf di kepala atau muka (migrain)
- Hilang tenaga
- Kulit kering


kredit to zianaazizan.com

Ini pula adalah review atau testimonial dari diri Wardah :D

Mula pakai, for the first day, memang rasa susah gila nak pakai. Berejam kot nak siap pakai Premium Beautiful ni. Nak nak bila pakai Long Gridle tue agak payah sikit. Kesan pada first day pakai badan memang gatal-gatal je. Bila rujuk pada CDM Bayzura tu, dia kata if terlalu gatal boleh berhenti 2 ke 3 hari sebab badan banyak toksid. Badan pun cepat berpeluh gak masa tu. Semua kesan ni merupakan healing crisis. Wardah berhenti pakai 2 ke 3 hari sebab badan Wardah terlalu gatal, betul juga mungkin badan Wardah banyak toksid. Lain orang lain kesannya.

Pada tarikh 28 Nov saya mula pakai semula. Sebelum ini Wardah berhenti sekejap, sebabnya saya rasa tak tahan dengan semua keadaan yang gatal-gatal tu. Bila Wardah search pasal kesan pemakaian Premium Beautiful ni ada yang sampai demam-demam, ada yang biasa aje. Wardah terima mungkin badan Wardah banyak angin dan sebagainya. Lagipun Wardah pernah excident sebelum ni, mungkin banyak angin disebabkan accident tu. huhu.  Bila saya cuba search dan tanya pada yang lebih pakar, Wardah mahu nekad memulakan semula pakai Premium Beautiful ni. All of tat situation adalah healing crisis. Penyaktoksidan pada badan.Kat sini ada Leader-leader yang terang kenapa jadi semua tu. Klik SINI ! Mula-mula memang tak biasa, lama-kelamaan kita akan terbiasa. Siyesly!

Kenapa saya perlu pakai? Badan dah cukup kurus, buat apa lagi nak pakai?? 

Bila difikirkan balik, saya sangatlah kurus, underweight, cutting badan pun tak ada sangat. Sory to say, kawan-kawan cakap saya tak ada pinggul. huhu. sedih tak? sedih tak? memang tersangatlah sedih. T.T Jadinya, bagi nak reshape badan saya ni, saya nekad nak cuba semula PB tiap-tiap hari. Mulanya pada 28 Nov 2014. Saya memang pakai sampaikan saat saya menaip sekarang pun masih lagi tengah memakainya. :)  Kebiasaan corset biasa yang bukan Premium Beautiful shapenya akan kendur, longgar sebab kualiti tak sama dengan Premium Beautiful ni. Premium Beautiful ni, kualitinya tak berubah, sama seperti hari pertama anda pakai. Tak percaya?? Cubalah dahulu. Wardah SUDAH, ANDA BAGAIMANA? :)

Hari pertama mula balik pakai ni, macam biasa peluh-peluh dan pening-pening sikit. Bila pening kita kene minum banyak air. Memang kita memang kene minum air yang banyak kan? Jangan lupa tu.. Bila dah selalu terbiasa dengan minum air 7-8 liter sehari, kesihatan kita pun terjaga taw. Pening kepala tu akan berkurangan. Kita pun jadi mudah lawas. Alhamdulillah, hari ketiga pakai dah biasakan diri supaya jalan tegak. bila kita membongkok kite akan rasa tak selesa. Siyesly bila buka korset ni, kita akan terbiasa jalan tegak. ^^ Keyakinan nak jalan pun tak adalah huru hara, jalan dengan tegak dan berani. Sekarang dah tiada peluh-peluh macam mula-mula pakai, sekarang sudah selesa dan biasa dengan PB ini. Memang superblah orang kata. Kalau tak pakai rasa tak biasa pulak. hihi. Haaa, pakai PB pun kita akan jadi mudah lawas taw. Siapa yang selalu sembelit tu, boleh la pakai, waranty seumur hidup taw. Jadi, tak rugi pun dapatkannya . :D

Bagi Wardah Premium Beautiful ini banyak membantu Wardah perbetulkan cara Wardah duduk, dan berjalan. Bila dah pakai korset Premium Beautiful ini, secara naturalnya kita akan duduk secara tegak, dan berjalan pun dengan yakin. ^^ Hari ini pulak, 12hb Dis 2014 ni, saya dah biasa dengan korset Premium Beautiful ni. Pakai pun dah tak lama, sekejap sahaja tempoh nak siap pakai Premium Beautiful berbanding dengan waktu mula-mula pakai. Wardah ada gastrik, jadinya Wardah kene konsisten makan, supaya kat bahagian tu tak sakit. Korset Premium Beautiful ni memang dapat detect sakit kita. Sekarang badan pun dah ada cutting sikit. Pakai baju ape-ape, dress, jubah, semuanya cantik terletak. Alhamdulillah. Migrain pun dah jarang melekat dekat kepala. Sekarang Wardah memang kuat makan, mungkin effect Premium Beautiful jugak. Alhamdulillah sangat-sangat. Macam taw taw ke kan PB saya underweight. hihi

Premium Beautiful ni banyak sangat kebaikannya. Bagi yang nak kurus pun boleh guna. Tak percaya? Bukan fokus pada kurus atau gemuk sahaja, malah semua orang boleh memakainya. Ini kerana Premium Beautiful ni dibuat dengan berdasarkan 30 % KEcAnTikan dan 70% KesIhaTan. Rozita Che Wan pun pakai, boleh tengokkan badan dia macam mana. Kelassss gitu! 


Penyakit yang dapat dihindarkan
Yang ini adalah testimonial orang yang paling hampir dengan Wardah, kak Wany. Bagi sesiapa yang nak ambil gambar akak Wany ni, tolong bagitahu Wardah ya. Wardah sudah minta izin kat dia letak kat blog Wardah. Yang lain nak tepek testimonial PB jangan amek sini na, TOLONG bagitahu Wardah dahulu supaya Wardah boleh tanya owner badan. Harap sangat-sangat. 


Kesan pemakaian Premium Beautiful

nampakkan bezanya? Akak ni dah berjaya cantikkan tubuh badannya. See, terletak cantik aje. ^^

Orang Kurus memakai Premium Beautiful
ni antara gambar Wardah masa pakai Premium Beautiful

Keadaan semasa duduk Premium Beautiful
Duduk-duduk aje. Tapi tengok, duduk tegak je.. abaikan gambar kedua tu, tengah buat muka tak lawa, tu yang tutup tue.. huhu Gambar nie diambil secara ramai-ramai, Wardah tak suruh pun cameraman ambil eah. Dia ambil gambar beramai-ramai dalam satu majlis tu. Tu yang crop tu.. Nak bagi nampak jelas pada semua.

gambar-gambar di bawah ini semuanya berkaitan dengan Premium Beautiful. Bagi yang mempunyai berat berlebihan sangat-sangat di galakkan. Yang kurus pun boleh. Semua orang boleh memakainya. Semua orang digalakkan sebab Premium Beautiful ni dibuat untuk kesihatan. Banyak lagi testimonial yang memang gempak untuk korunk, tapi ini just review daripada diri saya. Korunk boleh google mesti banyak yang keluar. :D 

Seksi Premium Beautiful




Penyakit yang dapat diatasi menggunakan PB
penyakit-penyakit yang boleh diatasi apabila menggunakan Premium Beautiful :) 


pakaian dalam PB


bagi sesiapa yang berminat nak pakai Premium BEautiful ini, boleh hubungi Kak Wany seperti gambar dia di atas tadi sebab saya tak jual, saya memakainya. 

Anda boleh terus hubungi sis Wany di  0132508387.

Boleh wassap / msg / kol di 0132508387 ^^

Terima kasih 

adios!

4 comments:

  1. kalo aku ni, boleh lemas. hahha...x tahan weii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. starting je tak biasa, lama-lama okeyh dah, terbiasa nanti :D

      Delete
  2. menarik... kena bertahan lah kalau nk pakai korset ni ye dak.. alhamdulillah...serasi dengan wardah...

    ReplyDelete
  3. ummi ina selalu jugak pakai korset ni..

    ReplyDelete

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)



SweetMuslimah.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...