Pages




20 Oct 2015

Jerebu Semakin Menakutkan Kita


Jerebu Semakin Menakutkan Kita | Bila berfikir yang sebenarnya. Mungkin juga jerebu yang melanda kali ini Allah nak tunjukkan sesuatu. Jerebu yang semakin tebal. Udara yang beracun. Ada pandangan mengatakan bahawa ianya juga tanda kiamat. Kita pun tak boleh nak predict bila kiamat itu tiba. Tapi tanda-tanda sudah ada. 


Sudah bersediakah kita nak menempuhi alam akhirat. 


Bila tepuk dahi sendiri.

Bila tanya akal rasa takut.

Bila tanya hati rasa macam nak mati. 

Rasa takut seperti itu. Lost. 

Sebabnya.

Rasa diri banyak dosa.

Masih belum bertaubat pada tuhan. Pada Allah yang Esa. 

Astagfirullahalazim.. Banyaknya dosa ini. Banyaknya tangguhkan taubat.

Astagfirullahalazim..

Ada saudara yang mengatakan dah nampak udara bewarna kuning area kawasan rumahnya. Kawasan mana, saya tak mahu sebutkan. 

Seperti yang digempat gempurkan.

Udara Indonesia dan jerebu yang melanda negara mereka ini sudah bewarna kuning. Katanya beracun. Kita pun. Jaga-jaga. Jangan suka sangat diberikan cuti. Jaga juga diri kita. 

Pesan pesan pada kawan-kawan.

Banyakkan doa. Jaga diri. Pakai topeng. Mask. Minum air masak banyak-banyak. Kurangkan aktiviti di luar. Semoga kita dipelihara kesejahteraan. Semoga kita dipelihara kesihatan. 

Jerebu Semakin Menakutkan Kita

2 comments:

  1. Kat tempat KTC pun kejap okey kejap tak... Nak keluar rumah pun serba salah... Harap2 takde pape laa eyh.... Hurm... Semoga masalah nie cepat selesai... Amin.. In shaa Allah... :)

    ReplyDelete
  2. tulaa, jaga diri taw... amin.. insya allah :)

    ReplyDelete

Hai, semoga dalam pemeliharaanNya. Ada pendapat tentang penulisan Wardah sebentar tadi dan nak komen? Silakan.... Komen, JANGAN tak komen :)



SweetMuslimah.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...